Pages

Maklumat Peperiksaan Online Jawatan Penguasa Kastam Gred W41 2014

on Friday 22 August 2014

Bulan lepas baru sahaja pihak Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) menjalankan peperiksaan online bagi jawatan Penolong Penguasa Kastam Gred W27. Calon yang dipilih bagi mendudukki peperiksaan tersebut melebihi 20 ribu calon. Dan dari 20 ribu calon tersebut, hanya 1700 sahaja yang cuba dan berjaya mendapatkan panduan peperiksaan Penolong Penguasa Kastam bagi membantu mereka (calon) untuk lulus dengan lebih mudah akibat dari persediaan ulang kaji yang dilakukan. Dan KINI, peperiksaan bagi jawatan kerjaya PENGUASA KASTAM GRED W41 pula datang.

Peperiksaan Online Penguasa Kastam Gred W41
Peperiksaan Online Penguasa Kastam Gred W41


Maklumat Jawatan Penguasa Kastam Gred W41.

Jabatan Kastam Diraja Malaysia (KDRM) ialah sebuah agensi kerajaan yang dipertanggungjawabkan di bawah Kementerian Kewangan Malaysia. Ia bertindak sebagai badan yang diberi kebenaran untuk memungut hasil menerusi cukai tidak langsung dan mengawal selia perkembangan perindustrian dan perdagangan yang membangun dengan pesat.

KDRM turut memantau dan melindungi perdagangan negara daripada aktiviti penyeludupan dan penyelewengan bagi melindungi hasil dan menjaga perkembangan sosial, ekonomi dan keselamatan serta kedaulatan negara.

Hasil dikutip menerusi duti eksport, duti import, duti eksais, cukai perkhidmatan, cukai jualan dan levi keuntungan luar biasa. KDRM juga bertindak untuk menjalankan kerja-kerja penguatkuasaan dan memberi bantuan nasihat berkenaan tatacara dan prosedur perkastaman dan percukaian secara langsung.

KDRM perlu memantau undang-undang yang ditadbir dilaksanakan secara tulus dan benar. Meningkatkan pengetahuan awam dan pelesen berkaitan dengan kepentingan undang-undang yang berkenaan adalah tanggungjawab KDRM. Perkhidmatan yang berkualiti dan professional perlu diberikan selaras dengan piagam pelanggan yang telah digariskan.

Ketua Pengarah Kastam Malaysia
Ketua Pengarah Kastam Malaysia


Permohonan Jawatan di KDRM

Pihak KDRM tidak mengadakan pengambilan bagi mengisi kekosongan jawatan Kumpulan Pengurusan dan Profesional serta Kumpulan Atasan. Ianya diuruskan oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA).

Untuk jawatan Kumpulan Sokongan seperti Pembantu Rendah Awam, Pembantu Am Pejabat dan Pemandu, KDRM akan menyiarkan iklan jawatan kosong tersebut ke akhbar-akhbar harian di seluruh negara.

Permohonan boleh dibuat sepanjang masa dan tertakluk kepada kekosongan jawatan.

Jawatan dalam KDRM :
  • Penguasa Kastam
  • Penolong Penguasa Kastam
  • Pembantu Penguasa Kastam

Bagi jawatan Penguasa Kastam, calon-calon yang berjaya menduduki peperiksaan dan lulus temuduga akan ditempatkan di Jabatan Kastam dan Eksais Di Raja Malaysia.

Panduan Peperiksaan Penguasa Kastam Gred W41

Adakah anda calon bagi jawatan Penguasa Kastam? Jika YA, anda sekarang berada di halaman yang betul. Dan anda kini sedang tercari cari akan panduan ataupun rujukan format dan contoh kertas soalan bagi Peperiksaan Penguasa Kastam bukan? Saya tahu. Pihak InfoKerjaya telah dan bakal membuka jualan bagi panduan peperiksaan Penguasa Kastam W41 ini apabila berdekatan dengan tarikh peperiksaan yang akan jalankan nanti. Kebiasaannya seminggu sebelum peperiksaan bermula barulah jualan akan dibuka. Harap calon memahami.

Apakah gunanya Panduan Penguasa Kastam ini? Saya pasti akan ada yang bertanya soalan sebegini. Secara mudahnya begini. Anda pasti pernah melalui zaman peperiksaan SPM di peringkat sekolah menengah bukan? Dan antara semua pelajar yang akan mendudukki peperiksaan nanti akan ada pelbagai cara dan kaedah mereka untuk berjaya.

Ada 3 Jenis Kaedah Pelajar Yang Melakukan Ulang Kaji Sebelum Peperiksaan Iaitu;
1 Melakukan ulangkaji pelajaran dengan berpandukan buku teks dan juga buku latihan.
2. Melakukan ulangkaji akan contoh soalan kertas peperiksaan yang lalu. Pelajar membuat pelbagai soalan latih tubi dengan kertas soalan tersebut.
3. Yang tidak study pun ada. Berasa sudah tahu. Yakin ataupun malas dan mengharapkan keajaiban semata

Dari ketiga tiga jenis pelajar diatas ini, siapakah diantara mereka yang bagi anda mempunyai peluang yang cerah untuk lulus di dalam peperiksaan nanti? SUDAH TENTU YANG NO 2.
Mengapa pelajar dari jenis kedua mempuyai peluang yang cerah untuk lulus peperiksaan? Ini kerana tidak lain dan tidak bukan adalah kerana mereka sudah dapat mengagak FORMAT & BENTUK SOALAN yang mungkin akan ditanya nanti di dalam kertas peperiksaan tersebut. Atas 2 sebab inilah mereka berpeluang lulus dengan cemerlang. Setuju?

Format Dan Contoh Soalan Peperiksaan Penguasa Kastam W41

Jadi adakah anda (calon) perlu mendapatkan panduan peperiksaan Penguasa Kastam ini? Jawapan saya, itu terpulang kepada anda. Saya tidak jamin yang anda akan lulus peperiksaan nanti. Itu diatas usaha anda sendiri. Akan tetapi, dengan adanya rujukan format dan kertas soalan Penguasa Kastam Gred W41 di tangan anda, saya pasti ianya sangat sangat membantu anda untuk memahami, melihat langsung akan format kertas soalan termasuk soalan soalan yang mungkin akan ditanya nanti semasa peperiksaan dijalankan. Bukankah ini memudahkan peluang anda sebagai calon peperiksaan untuk lulus seterusnya mengalahkan ribuan calon lain yang bakal bersaingan dengan anda untuk mendapatkan tempat kekosongan jawatan yang terhad? Anda fikirkanlah sendiri.

Contoh Soalan Peperiksaan Penguasa Kastam W41

Contoh Soalan Peperiksaan Penguasa Kastam W41

Dapatkan Rujukan Peperiksaan Penguasa Kastam w41 pada 
31 Ogos 2014. 
Klik Link ini untuk buat pembelian.  http://jvsecurepay.com/access/81he/198?camp_id=1667

Untuk yang keliru dengan cara pembelian, berikut adalah langkah yang diperlukan;
Panduan Menduduki Peperiksaan Secara Online

Adakah anda (calon) mahu mendapatkan Panduan Peperiksaan Penguasa Kastam?

Untuk tidak terlepas mendapatkan Panduan Soalan Peperiksaan Penguasa Kastam W41 ini. Sila emailkan kepada kami dengan tajuk email ‘Saya Nak Panduan Peperiksaan Penguasa Kastam’ ke newskerjaya@yahoo.com
 Apabila jualan rujukan panduan ini dibuka untuk dijual, pihak kami akan memaklumkan kepada anda (calon) melalui email nanti supaya anda tidak terlepas mendapatkan panduan yang bakal membantu anda untuk lulus nanti.

Atau

Anda boleh juga join group Facebook kami https://www.facebook.com/groups/357589231056110/
Group Facebook Peperiksaan Penguasa Kastam Gred W41 2014 ini adalah Hebahan mengenai Peperiksaan Penguasa Kastam Gred W41 2014. Perbincangan mengenai Jawatan, bertukar contoh-contoh Soalan, tips persediaan serta perkongsian pendapat dan pengalaman peperiksaan. Jumpa anda di sana bersama dengan calon-calon yang lain.

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© NewsKerjaya: Sumber Rujukan Terkini All Rights Reserved
Get smart with the Thesis Blogger Template from Forblogger.net|Design byBudak Nakal